Findes der en type jordbær, som giver bær hele sommeren?

Jeg har hørt om en type jordbær, som giver bær det meste af sommeren. Er det en I kender til? Det kunne jo være dejligt, at kunne spise jordbær hele sommeren

Med venlig hilsen
Helle Szöts, august 2003

Svar

Jeg tror, at den type, du har hørt om, er de remonterende jordbær. De giver en mindre høst samtidig med de almindelige jordbær, men ikke så tidligt som f.eks. de tidligste almindelige sorter, og hovedudbyttet får man fra ca. 1. august og frem til 1. oktober. Den eneste remonterende sort til salg er ‘Ostara’.

Hvis du virkelig vil have jordbær hele sommeren, skal du dog have flere sorter. Læs artiklen »Valg af jordbærsorter«.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Solsikken

Alt til den økologiske have

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Findes der en type jordbær, som giver bær hele sommeren?