Kan I indentificere denne store skærmplante?

Jeg ville blive glad, hvis I kunne sige mig, hvad det er for en plante. Den var meget flot, og ca. 2 meter høj. Jeg har søgt i mange bøger, men kan ikke finde den.

Med venlig hilsen
Inga Thomsen, oktober 2003

Svar

Det er en Kvan, Angelica archangelica, en 2-årig plante, som vokser vildt enkelte steder i Danmark, hvor jorden er fugtig og gerne næringsrig. Den er i samme familie som pastinak, gulerod, persille, fennikel, dild med flere – altså fra skærmplantefamilien.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Naturplanteskolen

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Søkjærgård Samsø

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan I indentificere denne store skærmplante?