Hvor sent kan jeg lægge kartofler?

Kan man stadigvæk nå at lægge kartofler her i maj og få nye karofler i år?

Med venlig hilsen
Marlene Hauboff, maj 2002

Svar

Ja, det kan du sagtens. Du kan lægge kartofler helt hen til slutningen af juni og nå at få et hold ny kartofler i efteråret. Lægger du en tidlig sort nu, vil du have kartofler først i august. Efter de tidlige kartofler kan man faktisk nå at få en afgrøde mere.

Men der er et men. Hvis kartoffelskimmelen kommer i midten af juli, vil den ødelægge kartoffeltoppen på et tidspunkt, hvor dine kartofler endnu er meget små.

Når kartoflerne er på størrelse med en hasselnød, må de ikke mangle vand – det kan være et problem et år med en tør sommer.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor sent kan jeg lægge kartofler?