Findes kartoffelsorten Sydens Dronning?

Jeg har hørt, at der skulle være en kartofel, der hedder Sydens Dronning. Hvor finder man de forskellige kartoffelsorter, så man kan læse om dem.

Med venlig hilsen
Edel Nissen, marts 2005

Svar

Ja, der findes en gammel kartoffelsort, der hedder Sydens Dronning. Det er en sen kartoffel, der er oval og har hvidgult kød. Den er modtagelig for skimmel, brok og nematoder (kartoffelål).

Det er ikke en sort, du kan købe i handelen.

I artiklen Nordiska Genbanken bevarer gamle kartoffelsorter kan du læse om muligheden for at få gamle kartoffelsorter herfra, og her er der også en omtale af en bog om gamle kartoffelsorter.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Søkjærgård Samsø

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Findes kartoffelsorten Sydens Dronning?