Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried?

Gennem mange år har jeg nydt porren Siegfried, som er en hårdfør vinterporre. Jeg har sået den på voksestedet her midt i april. Her i 2005 har jeg bare ikke kunnet finde frø af denne sort. Jeg er ikke tilsinds at skifte uden videre. Kan nogen fortælle mig, hvor jeg kan finde Siegfried?

Med venlig hilsen
Dorthe Hesselager-Olesen, april 2005

Svar

Jeg bruger også denne sort som vinterporre og har gjort det i årtier. I år har jeg købt den i netbutikken i Den Økologiske Have. Du kan også købe den hos Danspiring og Primafrø –. Men jeg mener bestemt også at jeg har set frø af den i nogle frøstativer et sted – antagelig frø fra Dæhnfeldt eller Weibulls, eller måske i en FDB butik. Find frøfirmaerne i vores forhandlerguide

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Solsikken

Alt til den økologiske have

Søkjærgård Samsø

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Naturplanteskolen

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried?