Kan flis af taks bruges til jorddække på surbundbed?

Flis af nåletræer opgives godt til jorddække på surbundsbede med rhododendron, blåbær m.v. Kan flis fra taks medregnes til kategorien nåletræer?

Med venlig hilsen
Keld Nielsen, maj 2011

Svar

Ja, taks må bestemt regnes med i den kategori. Men i øvrigt er der et langt bedre materiale, som kan bruges til jorddække i surbundsbede, og det er nålene fra fyrretræer (altså vel at mærke: fyrretræer og ikke hvilke som helst nåletræer). Det er billigt, det er nemt at have med at gøre, og så bidrager det til en langsom gødskning af bedet.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Kan flis af taks bruges til jorddække på surbundbed?