Kan jeg lave kompost af hundelort?

Kan man lægge hundelortene i kompostdyngen, når den ligger mellem 1 ½–2 år før den køres ud i bedene og køkkenhave? Har hørt det er en dårlig ide?

Med venlig hilsen
Bodil Bach Pedersen, januar 2017

Svar

Hunde- og kattelorte må ikke bruges i kompost eller direkte som gødning i forbindelse med alt det vi spiser. Der er risiko for smitte med div. sygdomme fra hund og kat til menneske.

Hunde- og kattelorte kan dog bruges som gødning, gerne efter en kompostering først, til fx havens roser eller græsplænen.

Med venlig hilsen
Hanne Søgård
Jordbrugsteknolog Landskab og Anlæg, anlægsgartner og konsulent

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Kan jeg lave kompost af hundelort?