Hvor kan man skaffe »harpet velomsat kompost«?

Jeg har d.d. spurgt Thomsens Planteskole (en stor planteskole ved Aalborg, hvor jeg bor) om de havde »harpet velomsat kompost« som i nævnte som en langtidsløsning til gåsebiller på græsplænen, men de kunne ikke hjælpe mig, og viste heller ikke, hvor man kunne købe det. Det skal siges at jeg sidder i kørestol, så det skal helst være noget som jeg eller mine hjælpere kan bruge let, så det skal helst være et færdigtprodukt.

Ved i hvor det produktet kan købes.

Med venlig hilsen
Susanne Holmberg, juni 2004

Svar

Jeg kan foreslå dig at bruge champignonmuld, der opfylder alle krav, både mine og spørgerens egne. Så vidt jeg er orienteret ligger der et champignon-gartneri et sted i nærheden af Thisted, men jeg kender ikke adressen, og jeg ved heller ikke, om der findes andre, som ligger tættere på Aalborg.

I øvrigt er det en meget slap kundebetjening »Thomsens Planteskole« har givet. De fleste vognmænd kan levere det produkt, der benævnes »harpet muld«. Det betyder, at de har en sigte, som de sier mulden igennem. Den kan også bruges til at sigte kompost. Så måske skal du gå direkte til én af de lokale vognmænd.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Hvor kan man skaffe »harpet velomsat kompost«?