Hvor kan vi købe kompostorm?

Hvor kan vi købe kompostorm i nærheden af Egernsund, Sønderborg? Er det for sendt at lægge orm i komposten her sidst i november?

Med venlig hilsen
Pia Theresa Skøtt, november 2004

Svar

Jeg synes bestemt, at I skal vente til forår med at købe kompostorm, da de sikkert vil fryse ihjel i vinter, medmindre det er en lukket kompostbeholder, som isoleres med en vintermåtte. Og de vil måske ikke nå at lægge æg, som kan overleve vinteren og give kompostorm til næste år. Desuden bliver temperaturen i kompostbeholderen snart så lav, at ormene ikke spiser ret meget. Så vent til sidst i marts til først i april, når vinteren er ovre.

Mange steder i landet tilbyder kommunen, at man kan hente en liter kompostorm gratis eller for en minimal betaling netop i foråret. Spørg evt. den lokale grønne guide, hvis I er så heldige stadig at have en sådan. Jeg kender ingen forhandler i jeres lokalområde, men I kan bestille en kasse kompostorm på postordre fra Den Økologiske Have.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Fragtfrie kompostorme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Kompost > Hvor kan vi købe kompostorm?