Hvad er det botaniske navn for marokansk mynte?

Hvad er det latinske navn eller rigtige navn på en marokkansk mynte? Jeg spørger, da jeg skal købe en på nettet.

Med venlig hilsen
Yunus, januar 2011

Svar

Marokkansk mynte er en sort af krusemynte, Mentha spicata var. Crispa. Sorten hedder ‘Moroccan’ (engelsk = »Marokkansk«), så det fulde navn er: Mentha spicata var. crispa ‘Moroccan’.

Dette navn er det, som den seneste forskning er nået frem til. Desværre er det ikke alle kataloger, netsteder og bøger, der følger denne forskning, og hvad værre er: de er indbyrdes uenige. Så efterspørg planten under det danske navn eller det tilsvarende engelske (Moroccan mint) og nævn det videnskabelige navn i parentes.

Hvis man tænker sig at formere denne sort, så må det ske ved at dele en plante eller ved hjælp af rodstiklinger.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Søkjærgård Samsø

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvad er det botaniske navn for marokansk mynte?