Hvordan får jeg fat i en ingefærplante?

Hvor kan man købe en ingefærplante? Min svigermor elsker nemlig ingefær og vil elske at have det i drivhuset eller vindueskarmen.

Med venlig hilsen
Heidi, oktober 2011

Svar

Måske kan du ikke finde en ingefærplante, som du kan købe, men du kan let selv fremavle en til din svigermor, og det vil måske gøre gaven endnu bedre, når du selv har frembragt den. Lige nu er det dog lidt for mørkt til at sætte gang i projektet, men det kan lade sig gøre i det nye år, når lyset begynder at vende tilbage. Kort fortalt lægger du en knold med begyndende spiring i en potte med jord og stiller den i vindueskarmen.

Du kan se mere om fremgangsmåden i artiklen Dyrk dine egne ingefær

Du skal lige være opmærksom på, at der kan købes prydplanter til haven under navnene dansk ingefær og italiensk ingefær. Det er ikke ingefær – de korrekte navne er dansk arum og italiensk arum, og det er giftige planter.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvordan får jeg fat i en ingefærplante?