Hvor kan man købe ramsløg som planter?

Hvor kan man købe ramsløg, som man kan sætte i haven?

Jeg har hørt, at man ikke må grave løgene op i Riisskov og tage dem med hjem.

Med venlig hilsen
Katja Ahler, april 2012

Svar

Det er rigtigt, at man ikke må grave planter op i naturen – og heller ikke i Riisskov, selv om den er aldrig så fyldt med ramsløg. Men du må gerne plukke blade til eget forbrug.

Du kan finde planter i mange planteskoler – sikkert i krydderurteafdelingen. Jeg har dog på nettet set, at de nogen steder er udsolgte. Da jeg googlede efter et sted, hvor man kunne købe dem som planter, fandt jeg Thyboesminde Stauder, som har onlinesalg.

I øvrigt kan du købe frø af ramsløg hos mange frøfirmaer. Du må også gerne høste lidt frø af ramsløgene i Riisskov til at så hjemme i haven.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvor kan man købe ramsløg som planter?