Er cuba mynte det samme som cuba oregano?

Er cuba mynte mon det samme som cuba oregano? Jeg har købt en mynte på Egeskov Slot og kan ikke finde noget om den.

Med venlig hilsen
Susanne Borup, maj 2012

Svar

Når man køber en plante, man ikke kender, så spørg altid efter det botaniske navn, hvis det ikke står der. Det er ligesom adgangsnøglen til at finde oplysninger om den i bøger og på nettet. Og en test af, hvor seriøs en plantehandler, man køber af.

Mit gæt er, at der er det samme som Cubansk oregano, da denne har rigtig mange navne, og den er i øvrigt hverken en mynte eller en oregano. Prøv at se Anemette Olesens artikel om Cubansk oregano. Her kan du sikkert ud fra beskrivelsen og billederne se, om det er den, du har købt.

Er det ikke den, må du ringe eller sende en mail til Egeskov Slot og spørge efter det botaniske navn – se kontaktoplysninger.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Naturplanteskolen

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Søkjærgård Samsø

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Er cuba mynte det samme som cuba oregano?