Kan jeg bruge pebermynte planter mod små mus i haven?

Er det rigtigt dette husråd, om at man kan undgå at de små havemus kommer inden i huset og siger hej, hvis man har pebermynte planter ved døren osv? Fordi de ikke kan lide lugten?

Med venlig hilsen
Maria, december 2016

Svar

Pebermynte fås i mange varianter og den ene er skønnere end den næste, de er gode bi planter og smukke at se på og nemme at pleje. Jeg har selv pebermynte langs husmuren men kan se at der til tider er mussehuller lige ved- så desværre tror jeg ikke at det har en stor effekt. En kat er nok det bedste råd der er.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Kan jeg bruge pebermynte planter mod små mus i haven?