Hvor finder man ramsløg?

Jeg er vil meget gerne vide hvor i Danmark, der er størst mulighed for at finde ramsløg, og er der mulighed for at få frø eller planter og hvor?

Med venlig hilsen
Kirsten Schmidtmann, april 2005

Svar

I skovene omkring Århus og i de kystnære skove på Lolland findes ramsløg i massevis i bunden af især bøgeskovene.

Her er der – sidst i juni, tror jeg – mulighed for at høste frø. Du kan også købe frø af ramsløg hos flere frøfirmaer, bla. Urtegartneriet.

Du kan læse lidt om ramsløg i haven i artiklen Ramsløg – ukrudt eller grønsag?

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Staudemarken

Krydderurterne plantes også i staudebed.

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Urteskolen.com

At dyrke spirer, er ved at blive et hit.

Gartneri Toftegaard

Over 200 forskellige sorter krydderurter

Frøsnapperen

Mange slags frø til lækre krydderurter

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Krydderurter > Hvor finder man ramsløg?