Er der hold i rygte om ny kirsebærsygdom?

Er der hold i et rygte, jeg hørte forleden, om en ny sygdom, som vil ramme krisebær på samme måde, som det er gået med elmesygen?

Med venlig hilsen
Peter Norris, august 2007

Svar

Der ikke hold i noget rygte om en ny sygdom i kirsebær (eller andre stenfrugttræer for den sags skyld). Der kan muligvis ligge det i rygtet, at bakteriesygdommen »stenfrugttræernes bakteriekræft« ikke kan bekæmpes kemisk, og derfor kan blive alvorlig i en tid med heftigt brug af kemiske midler.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Er der hold i rygte om ny kirsebærsygdom?