Hvorfor misdannes vores mirabeller og falder af?

Vi har et mirabellelæhegn med store gamle træer. For 2 år siden overhovedet ingen blomster – meget mærkeligt. Sidste år en del blomster og normale blommer. I år almindelig blomstring men allerede nu 20. maj dannes blommer som er misdannede – gule og flade ca. 2 cm lange. Hvad er der galt med de gamle træer?

Med venlig hilsen
Inger Buch-Larsen, maj 2008

Svar

Antagelig er det svampesygdommmen blommepung, som jeres mirabeller er angrebet af. Normalt er det blommer, som angribes, men mirabeller kan også blive angrebet.

Læs mere om sygdommen og se fotos heraf i artiklen Blommepung

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Hvorfor misdannes vores mirabeller og falder af?