Hvorfor springer tjørneblomsterne ikke ud?

Vi plantede 3 styk tjørn, 2 rødtjørn og 1 hvidtjørn i foråret 2007. De får hvert forår blade og blomsterknopper, men blomsterne springer aldrig ud. Hvad kan det skyldes?

Med venlig hilsen
Isabella Sofia Pedersen, maj 2010

Svar

Det har jeg intet svar på – ud over et gæt, som går på en svampeinfektion i rodnettet. Det får ofte planter til at kassere de mest vandkrævende dele: nye skud, blomster og frugter. Men nærmere kan jeg ikke komme det.

Prøv at skære en af de berørte grene af og kig på snitfladen. Hvis jeg har ret, vil du finde en tydelig brunfarvning af laget lige mellem bark og ved.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Hvorfor springer tjørneblomsterne ikke ud?