Hvad fejler vores hæk – den er gået delvis ud?

Udgået hæk på grund af vejsalt

Hækken er gået delvis ud Foto: Erik

Sidste år var vores hæk i starten af foråret gået ud i bunden, men kom sig i løbet af sommeren. Men i år er det meget værre – se billede.

Hvad fejler hækken? Og kan man gøre noget for, at den ikke helt skal gå ud?

vintersaltning har givet skade på hæk

Den nederste del af hækken er gået ud hele vejen rundt. Foto: Erik

Med venlig hilsen
Erik, juli 2010

Svar

Fotografierne lader næppe nogen tvivl om, at problemet må skyldes vejsalt. Det stemmer også godt med, at den seneste vinter var meget mere kold og snerig, end mange af de foregående. Så der er sikkert blevet saltet på den stille vej?

Dermed er det sikkert også let at se, hvad der må gøres, nemlig at holde inde med saltningen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Hvad fejler vores hæk – den er gået delvis ud?