Hvad skyldes det hvide lag på mine ærter?

Vi er lige flyttet til en have i foråret. I haven har vi plantet ærter. Men ærteplanten har fået et hvidt lag og bælgene er misformet.

Med venlig hilsen
Katja, august 2002

Svar

Dine ærter lider af ærteskimmel, som er en svampesygdom, der angriber de særligt følsomme sorter. Kasser dette års planter og få brændt dem, så de ikke kan smitte. Brug anerkendte, modstandsdytige sorter til næste år.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Hvad skyldes det hvide lag på mine ærter?