Kan man plante stedmoderblomster nu?

Er det for tidligt at plante stedmoderblomster udenfor?

Med venlig hilsen
Lillian Bente, marts 2002

Svar

Stedmoderblomster er en af de få udplantningsplanter her i foråret, der tåler let frost. Så du kan godt plante dem her sidst i marts. Hvis det direkte er nattefrost, bør du dog vente med at plante dem ud til nattefrosten er forbi. De stedmoderplanter, som du køber, er måske ikke afhærdet inden salg, så de har bedst af at blive plantet ud i en lidt mildere periode. Senere tåler de fint lidt nattefrost.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan man plante stedmoderblomster nu?