Hvor kan man købe Plumeria?

Jeg vil gerne vide, hvor jeg i DK kan købe en plumeria, den hvide med gul midte?

Med venlig hilsen
Susanne Helm, november 2008

Svar

Du kan købe frø af Plumeria hos firmaet Bjarne’s frø og planter – der er indtil flere hvide med gul midte. Her forhandles også bogen Growing Plumeria in Hawaii af Jim Little.

Se også debatten om Erfaringer med Frangipani Plumeria – her er der udveksling af stiklinger, frø og erfaringer.

Til ikke indviede skal lige fortælles, at Plumeria er den ægte Hawaiblomst, som bruges til blomsterkransene på Hawai.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvor kan man købe Plumeria?