Hvordan vinteropbevarer jeg en agave?

Jeg har i foråret/sommers fået en agave-stikling, som jeg plantede i en krukke og stillede på terrassen. I det sene efterår har jeg stillet den ind i stuen for at beskytte den. Men bladene er nu begyndt at blive gule, og jeg frygter for agavens liv! Har jeg gjort noget forkert?

Med venlig hilsen
Eva Thomsen, januar 2003

Svar

Pas på ikke at overvande agaven, her om vinteren. Den må heller ikke gødes, og bør egentlig stå lidt køligt, men lyst – f.eks. soveværelse eller bryggers.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan vinteropbevarer jeg en agave?