Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier?

Hvad skal gøre ved mine pelargonier Dronning Ingrid, Prinsesse Mary og Prinsesse Marie nu. Skal de klippes ned og hvor langt, og hvordan skal jeg passe dem her i vinter?

Med venlig hilsen
Connie Haahr Toft, november 2009

Svar

Det er en god ide at overvintre dine pelargonier i stedet for at smide dem væk, og det er forholdsvis let, hvis du kan give dem et køligt og frostfrit opholdssted vinteren over.

I artiklen Pelargonie af Claus Dalby kan du læse mere om pelargonier og overvintring.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier?