Hvornår kan jeg sætte min nerie ud?

Jeg har været så heldig at overtage en temmelig stor Nerie i efteråret. Den har stået i stuen hele vinteren, p.g.a. pladsmangel, og nu ser den lidt bar og kedelig ud. Hvornår kan jeg sætte den ud?

Med venlig hilsen
Gitte Laursen, februar 2003

Svar

Nerium oleander er jo en busk, som trives i et subtropisk klima, og må altså beskyttes meget i Danmark. Den vil bestemt trives bedst i en udestue, eller på en varm terrasse. Du skal ikke sætte den ud, før du er sikker på, at der ikke bliver nattefrost. Så det er som regel helt hen i maj måned før den kan klare det. Kan du ikke vente så længe, må du beskytte den i de klare nætter, hvor temperaturen ser ud til at kunne falde.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår kan jeg sætte min nerie ud?