Hvornår kan jeg flytte mine hvide anemoner?

Jeg er nu på anden sæson i min have, og i år skal jeg blandt andet have gravet 10 m² snebærbuske op. Imellem og ved siden af alle snebærbuskene står dog de kønneste anemoner og russisk scilla, scillaerne har jeg med held bare gravet op og flyttet løget. Anemonerne har jeg dog lidt mere berøringsangst overfor. Hvordan flytter jeg dem? Og hvornår? Jeg kan næsten ikke bære, hvis de ikke kommer igen til næste år, men har nu også glædet mig til at få et stort højbed lige på den plads i min lille have.

Anemoner

Anemonerne står, hvor der skal være højbed. Foto: Christina Mørch

På forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Christina Mørch, april 2012

Svar

Svaret er let: de tåler bedst at blive flyttet, lige når de er gået i hvile efter forårets blomstring og frøsætning, altså når bladene er visnet ned.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår kan jeg flytte mine hvide anemoner?