Hvornår må man klippe bladene af juleroserne?

Er det OK at klippe bladene af juleroser om efteråret i stedet for i det tidlige forår?

Med venlig hilsen
Bente Højvang, februar 2013

Svar

Vintergrønne stauder, herunder juleroser, har gavn af de blade, som sidder vinteren over. Selv om de ofte er brune, plettede og lasede, beskytter bladene roden mod udtørring. Så husk: naturens orden er en anden end vores, og lad planterne beholde deres grimme, uordentlige blade, indtil det bliver forår.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvornår må man klippe bladene af juleroserne?