Kan jeg flytte martsvioler?

Jeg har nogle velduftende martsvioler i min have, men skal flytte. Kan jeg flytte mine violer med mig?

Hvornår og hvordan?

Med venlig hilsen
Birgitte Friis, april 2002

Svar

Du kan flytte violerne nårsomhelst, hvis du gør det med en god jordklump. Rødderne går ikke ret dybt, så du har gode muligheder for at få det meste af rodsystemet med. Normalt flytter man ikke stauder, når de blomstrer, så hvis du kan vente til de er afblomstret, så gør dette. Men det er ikke kritisk, bare du planter hurtigt igen og husker at vande dem godt efter plantning og i den første tid efter plantning.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg flytte martsvioler?