Kan kæmpesilkeplante tåle frost?

Kan min Asclepias syriaca tåle frost? Kan jeg lade den blive i jorden i vinter.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Grethe Væggemose, november 2013

Svar

Da kæmpesilkeplante, Asclepias syriaca, har sin naturlige udbredelse i hele Nordamerika øst for Rocky Mountains – inklusive det østlige Canada, er den fuldstændigt hårdfør og tåler endog stærk frost.

Planten overvintrer ved hjælp af en underjordisk stængel, så det er afgjort bedst at lade den blive i jorden. Dette dog under forudsætning af, at jorden er godt drænende, så der ikke står vand i den gennem hele vinteren.

Se fotos af kæmpesilkeplante på Google.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan kæmpesilkeplante tåle frost?