Kan trædebregner erstatte græs i forhaven?

Mit spørgsmål går på, om man med fordel kan plante trædebregner i forhaven. Det er hård jord, og det er der, solen står op. Havde forestillet mig at lave sådan nogle små stier af fliser og så helt droppe græs, da der ikke vil være så meget tilbage, når drivhus, terrassen og højbede er på plads.

Med venlig hilsen
Xenia Lynggaard, april 2014

Svar

Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du er sikker på, at trafikken virkelig kommer til at ske på fliserne, for trædebregnerne tåler at blive trådt på, men ikke igen og igen.

Vidste du, at man også kan bruge f.eks. smalbladet timian og sylbladet firling som erstatning for græsplæne?

Se foto af smalbladet timian i artiklen Urteplæne

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan trædebregner erstatte græs i forhaven?