Hvordan skal jeg overvintre roser på en altan?

Hej, jeg har før haft klatreroser i haven, og har det nu på min altan i ældrebolig. Hvordan beskytter, jeg dem mod kulde, og skal, jeg give vand i løbet af vinteren, når der er overdækket. Tak.

Med venlig hilsen
Jane Mathiesen, august 2015

Svar

Vi har lige fået en ny artikel om at dyrke roser i potter, og her kan du læse om forfatterens overvejelser med at overvintre roser i potter. Jeg går ud fra, at det er det, du gør. Ud fra det forfatteren skriver, ville jeg holde jorden ganske let fugtigt, især hvis det er med spagnum i. Hvis spagnum tørrer helt ud, er det næsten ikke til at vande op igen.

Læs mere i artiklen Roser i krukker

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan skal jeg overvintre roser på en altan?