Er liljekonval også giftig for hunde?

Er liljekonval også giftig for hunde? Jeg har en lille hundehvalp, der bider i alle ting der stikker op af jorden i denne forårstid.

Med venlig hilsen
Bente Kalsmose, april 2016

Svar

Ja liljekonval er en potent plante og vil bestemt også give hundehvalpen ubehag, hvis den bider for meget i den. Hvalpen vejer vel ikke så meget (det kommer dog an på racen) så der skal ikke så meget til, hvis jeg var dig ville jeg hegne dem, dette første år. Men på sigt skal hunden lærer ikke at gå og spise ting, hverken i haven eller andre steder.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er liljekonval også giftig for hunde?