Hvordan vinder vi krigen mod denne plante?

Vi har fjernet en plante mellem os og nabo, for st give plads til en ny bøgehæk. Men nej! Uanset hvor meget vi rykker op, pensler med »Roundup« bliver planten ved med, at skyde sine rødder ud i dækning af et areal på mere end 100 m².

Det er nærmest som en erklæret krig fra den mod os!

Hvordan vinder vi her og får den »udryddet?«

Med venlig hilsen
Niels-Erik Andersen, juni 2017

Svar

Det du har der er Japansk pileurt, og mod den virker næsten intet. Læs naturstyrelsens vejledning her. Du kan godt opgive al den gift du spreder i din have, for som du har opdaget virker det ikke. Som du kan se af vejledningen kan du gøre noget, men det kræver meget hårdt arbejde og er ikke noget der er overstået på et år. Denne plante er frygtelig og bør bekæmpes med det samme og med hård hånd hvor end den skyder op.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan vinder vi krigen mod denne plante?