Findes der en stedsegrøn slyngplante med andet end grønne blade?

Hvad findes der af muligheder (om nogle), hvis man ønsker en stedsegrøn slyngplante med et andet farvespil end grøn.

Jeg har et hul jeg ønsker at lukke af. Det kunne være sjovt at lave noget rionet og lade en slyngplante klatre i. Vin er jo fantastisk flot i høsten, men hvad har man af stedsegrønne muligheder?

Med venlig hilsen
Joakim, september 2017

Svar

Du har næsten selv besvaret dit spørgsmål, for de hedder stedsegrønne og de er grønne. Hvis du får noget med efterårsfarver, ja så er der heller ikke blade på om vinteren. Hvis du vil have noget der ikke bare er grønt, kan du få fx. vedben (hedera) med hvide kanter- det var måske en løsning? Ellers kan du blande lidt ind for at give farve, en klatrerose med hyben fx.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Findes der en stedsegrøn slyngplante med andet end grønne blade?