Kan jeg skære min bananpalme helt ned?

Jeg har en bananpalme, der er ved at vokse gennem loftet, og skal derfor beskæres i højden. Hvor langt ned må jeg skære og hvad er bedst at lukke såret med – jeg har hørt at jeg kan bruge stearin til det. Er det godt nok?

Med venlig hilsen
Jan Skov, maj 2003

Svar

Efter min erfaring er det ikke nødvendigt at lukke såret, når man beskærer en banan. Det er også min erfaring at bananer kan skæres helt ned, så skyder de igen, så det skulle ikke være noget problem.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg skære min bananpalme helt ned?