Kan man stiklingeformere skud fra stammen hos datura?

Jeg har nogle daturaer, som det er lykkedes at overvintre. Nu vrimler det med nye skud op ad stammerne. Kan man stiklingeformere v.h.a. disse skud – ligesom man kan med fuchsia.

Med venlig hilsen
Bjarne Christiansen, april 2002

Svar

Normalt formerer man disse arter ved frø, men det kan ganske givet også lade sig gøre ved hjælp af stiklinger. Vent dog et stykke tid, så skuddene har fået lidt stivhed og fasthed, før du skærer stiklingerne og sætter dem i en potte med en hvid plastpose over.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan man stiklingeformere skud fra stammen hos datura?