Hvordan slipper jeg af med liljekonvaller i min have?

De breder sig uhæmmet og er de sidste år også flyttet gennem hækken og ind til naboen, (som ikke er vild med dem). Vi har overtaget haven for 2 år siden, og den var ikke blevet passet gennem flere år, så liljekonvallerne havde bredt sig over et 10 m² stort område. Nu vil vi gerne af med dem alle sammen, men det er vist en nærmest håbløs opgave. Vi håber, I kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Heike Møller-Nielsen, maj 2002

Svar

Ja, for meget og for lidt! I øjeblikket har jeg selv det modsatte problem, nemlig at de dyrt indkøbte liljekonvaller ikke rigtig vil komme. Så se først og fremmest, om der ikke er nogen, du kan begave med masser af liljekonvaller, evt. til selvopgravning og afhentning.

Dernæst er der nok ikke andet for end at grave resterende uønskede planter op. Om de kan udsultes ved overdækning er et spørgsmål. Det afhænger også af, om der er andet i bedet, du vil beholde, og i hækken kan det jo ikke lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Anette Nørbo Asplund

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan slipper jeg af med liljekonvaller i min have?