Hvordan får kan jeg forkæle mit elefantgræs?

Hej

Jeg har for 4 år siden plantet en elefantgræs. Den får en hel del sol. Den bliver kun ca. 1 meter høj. Kan det være noget med jorden? Hvordan kan jeg forkæle den, så den skyder i vejret?

Med venlig hilsen
Helle Zimmermann, marts 2004

Svar

Hej Helle

Der kan være flere grunde til at din elefantgræs ikke vokser. For det første kan det være en sort, som ikke bliver så høj, så hvis planten ellers er grøn og frisk, er det nok derfor. Men det kan også skyldes, at planten ikke har fået vand og gødning nok.

Elefantgræs kan godt lide noget kompost og ind imellem skal der virkelig vandes igennem. Især i vækstperioden som er sen forår og sommer. Når du vander skal der vandes så jorden omkring planten er total mættet af vand.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan får kan jeg forkæle mit elefantgræs?