Hvilke stedsegrønne klatreplanter kan jeg plante i min pergola?

Jeg har lige lavet en pergola og har plantet slyngroser. Nu kunne jeg godt tænke mig noget, som evt. var lidt stedsegrønt også, og har hørt, at man kan få stedsegrønne klematis. Har I andre gode forslag?

Med venlig hilsen
Gitte Laursen, maj 2002

Svar

Prøv f.eks. med den stedsegrønne brombærart, Rubus henryi, eller forsøg med den stedsegrønne kaprifolie, Lonicera henryi. (Det er ikke tilfældigt, at de hedder »henryi«, for de er begge opkaldt efter den irske botaniker Augustine Henry, der indsamlede planter i Kina).

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvilke stedsegrønne klatreplanter kan jeg plante i min pergola?