Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen?

Vi har et stort problem med runde hekseringe i vores græsplæne. Store, mørke ringe, hvor græsset er gået ud, og hvide svampe har overtaget.

Hvordan behandler vi dette problem?

Med venlig hilsen
Jane Hochheim, juni 2002

Svar

Det er der desværre ikke noget at gøre ved. Svampens mycelium, altså dens »krop« så at sige, befinder sig i ned til 2 m’s dybde, så den er ikke til at fjerne. Men hekseringen er netop ringformet, fordi den vokser bort fra det, den allerede har ædt. Så med tiden vokser den simpelthen ud af græsplænen.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen?