Hvordan tages frø af ærteblomster?

Hvordan tager man frø af ærteblomster? Er det selve ærterne fra bælgene man skal tørre? Og hvordan foregår det.

Med venlig hilsen
Anja Kaas Christensen, september 2004

Svar

Du lader bælgene sidde og blive tørre på planten. De tørre bælge plukkes af, lægges på f.eks. en tallerken inde i huset og eftertørrer, indtil de er helt tørre. Først da åbner du bælgene og tager frøene ud.

Frø opbevares tørt og gerne køligt i en papirspose – ikke i plastpose.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Hvordan tages frø af ærteblomster?