Er studenternelliker flerårige?

Mine studenternelliker blomstrer i år. Kommer de igen til næste år, eller skal jeg sætte nogle nye?

Med venlig hilsen
Jan Andersen, juni 2002

Svar

Studenternelliker, Dianthus barbatus, er for det meste 2-årige, men indimellem kan de leve flere år. For at være på den sikre side kan du plante nogle nye, eller du kan lade dem afblomstre, og de vil så sig selv. Hvis man ikke plukker for voldsomt, kan man faktisk have et næsten permanent bed med studenternelliker.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er studenternelliker flerårige?