Kender I nogle små blå blomster?

Jeg vil spørge jer, om I kender nogle blomster, som er små og er blå? Håber I har nogle forslag…

Med venlig hilsen
JohnVu, februar 2005

Svar

Der er mange blå blomster – også med små blomster. Det kræver en stor dejlig samling af blomsterbøger at få et overblik – så det kan anbefales at starte med at gå en tur på biblioteket. På den måde får du set alle mulighederne og vælger selv. Det er meget bedre, end at vi kommer med fem forslag.

Når du skal vælge blomster, er det ikke nok at tænke på farven og blomsterstørrelsen – du skal også overveje disse forhold ved valg af blomsterarter:

  • Skal de vokse i krukker eller frit udplantet i bede?
  • Skal de vokse i skygge eller sol eller noget midt imellem?
  • Er jorden en let sandjord eller en stiv lerjord?
  • Skal det være stauder, dvs. flerårige så de kommer igen?
  • Eller skal det være sommerblomster, der kan sås og give en overdådig blomstring i år, for så at visne væk.

Held og lykke – du vil få en dejlig eftermiddag eller flere i jagten på velegnede små blå blomster. Under de enkelte arter står der, hvor de kan vokse, og hvordan de skal passes, om det er stauder eller sommerblomster.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kender I nogle små blå blomster?