Skal jeg beskære min nye clematis?

Jeg har købt to clematis (‘Pink fantasy’). De er plantet i krukker ved espaliere. De skal beskæres ned til 30 cm., men gælder det også dette efterår, hvor de jo er helt nye, eller først til næste efterår?

Med venlig hilsen
Lone Hansen, september 2002

Svar

Det er bedst at lave nedskæringen, når man kan regne med, at vinterfrosten er ovre. I reglen vil det sige: sidst i april. Så du kan altså roligt vente indtil da med at gøre noget.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Skal jeg beskære min nye clematis?