Kan I artsbestemme denne ukendte plante?

Kan I mon give mig navnet på denne selvsåede plante, som dukkede op i vores have i forsommeren her i 2006? Ingen i vores omgangskreds kender den.

Almindelig hamp

Almindelig hamp er en smuk plante, men ulovlig at dyrke. Foto: F. Lassen

Almindelig hamp

Almindelig hamp, Cannabis sativa Foto: F. Lassen

Med venlig hilsen
F. Lassen, oktober 2006

Svar

Vi kan begynde med at konstatere, at du lige nu overtræder lovgivningen, idet du dyrker et eksemplar af denne smukke plante i din have. Det er almindelig hamp, Cannabis sativa – og så vidt vi kan se en af de efterspurgte, hunlige planter. Det er ulovligt at dyrke hamp uden særlig tilladelse.

Hamp er både en smuk plante, og den kunne være nyttig til at give læ og til jordforbedring. Men som sagt er den ulovlig at dyrke.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan I artsbestemme denne ukendte plante?