Skal engletrompet ind om vinteren?

Jeg har fået 2 træer som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal behande. Nogle siger, at de hedder engleklokketræer andre paradistræer. De får nogle enorme store hvide klokker, som kommer fra nogle store bælge, og nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om de skal ind for vinteren og om de skal beskæres. Som sagt aner jeg intet om dem.

Med venlig hilsen
Susanne Christiansen, september 2002

Svar

Planterne hedder engletrompet, Datura suaveolens, hvis jeg ikke tager meget fejl. De skal overvintres frostfrit og ret tørt. En lys kælder eller en vinterstue vil være fint. Beskæringen sker om foråret i forbindelse med ompotning og udflytning til det udendørs liv. Fjern først alt det, som er visnet i løbet af vinteren og ret derefter planternes form, sådan at de er nogenlunde harmoniske at se på.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Skal engletrompet ind om vinteren?