Overlever min nerie, at den har fået frost?

Jeg har fået en stor gammel nerie på ca. 2 meter af min mor. Den fylder meget indenfor, derfor har den stået ude indtil nu. Desværre nåede den at få frost denne her gang – ca. 3 minusgrader. Jeg har sat den ind nu, men er den færdig nu, eller kan den godt tåle frosten?

Med venlig hilsen
Tina Pedersen, januar 2007

Svar

Nerie, Nerium oleander, stammer fra Middelhavslandene, hvor der ind imellem godt kan forekomme nattefrost. Men det er ikke tilrådeligt at udsætte sine nerier for nattefrost. Den skulle dog kunne overleve kortvarig og let frost, men sikkert ikke uden at der er synlige skader. Så der er håb, men du må vente og se, hvad der er sket. Hvis blade og stængler viser sig at være ødelagt af frost, så vær tålmodig, måske kommer der nye skud nedefra.

Skriv gerne en kommentar og fortæl, hvordan det er gået.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Overlever min nerie, at den har fået frost?