Er det normalt at se en rhododendron blomstre i oktober?

Jeg er netop vendt tilbage på kontoret efter en frisk-luft-og-undgå-musearm-tur i Kongens Have. Og der så jeg til min store forundring blomstrende hvide rhododendron. To store gamle buske i et rigtigt enormt parkbed blomstrede på livet løs, og blomsterne var fyldt med summende insekter. Ja, det var i dag den 7. oktober.

Mit spørgsmål – næppe overraskende – er det normalt?

Med venlig hilsen
Ulla Veirup, oktober 2002

Svar

Normalt og normalt, hvad kan egentlig være normalt, når vejrliget har været så unormalt som i år. Der har f.eks. været flere måneder med de højeste, gennemsnitlige nattetemperaturer, man nogensinde har målt.

Men alvorligt talt: Rhododendron catawbiense ‘Cunningham’s White’, er berømt for at kunne det kunsttykke, du har set, og jeg gætter på, at det må være den sort, der er tale om efterstedet at dømme.

Jeg glæder mig i øvrigt over den tapperhed, som får dig til at risikere din musearm på at tage kontakt til os. Tak for det!

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Er det normalt at se en rhododendron blomstre i oktober?