Hvorfor angribes Sundaville Red af mellus?

Min Sundaville Red er plaget af mellus. Den er blevet skyllet i sæbevand flere gange, men de kommer igen. Planten står i min vinterhave, måske er der for varmt om sommren. Det er kun min Sundaville, der er angrebet. Den ser ellers sund og rask ud. Hvad gør jeg?

Med venlig hilsen
Sonja Sepstrup, oktober 2011

Svar

Der er næppe tvivl om, at det er de særlige klimabetingelser i vinterhaven, der har begunstiget mellusene. Det bedste ville være at bruge biologisk bekæmpelse af dem. Der findes en snyltehveps, Encarsia formosa, som bruges af erhvervsgarnerne netop mod mellus. Prøv at skaffe den hos plantehandleren, men få deres ord for, at du sætter behandlingen i gang på den bedste årstid.

I forhandlerguide til højre finder du flere forhandlere af midler til biologisk bekæmpelse.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvorfor angribes Sundaville Red af mellus?