Hvordan undgår vi myrer i vores nybyggede hus?

Vi har myrer indenfor i et nybygget hus. Vi har små luftkanaler udvendig, som vi tror myrerne kommer ind af. Har intet problem med myrer udenfor, men vil helst ikke have dem indenfor. Vi har prøvet med kanel og det virker faktisk. Problemet er bare at vi jo ikke kan have kanel liggende indenfor over det hele. Er der noget man kan gøre for at holde dem væk?

Med venlig hilsen
Lara G-S, september 2012

Svar

Myrerne laver duftspor, som fortæller artsfællerne, hvor de gode sager er. Når I ved, hvor de kommer ind, så prøv hver dag at afvaske luftkanalerne udvendig for at fjerne duftsporene. Og så selvfølgelig fjerne myrernes adgang til spiselige ting inde i huset – også her hjælper det at vaske duftspor væk, men de skal heller ikke kunne finde de søde ting, de går efter. Forhåbentlig virker det tilfredsstillende.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvordan undgår vi myrer i vores nybyggede hus?